Jan Campertstraat 5
6416 SG Heerlen
Tel: +31(0)45 82 00 222
info@scoorpleegzorg.nl
Informatie voor ouders, verzorgers en pleegouders met (pleeg)kinderen die hulp krijgen van Scoor Pleegzorg.
Als u niet tevreden bent.
Scoor Pleegzorg vindt het belangrijk dat u tevreden bent over de hulp en de zorg die wij bieden. Zorgvuldigheid staat hoog in ons vaandel. Toch kunnen er fouten worden gemaakt of dingen gebeuren waarmee u het niet eens bent. Het kan zijn dat een medewerker een afspraak niet nakomt, of dat u het niet eens bent met een uitgebracht advies. Dan is het mogelijk een klacht in te dienen. We vinden het belangrijk dat u dat ook doet. Uw klacht is aanleiding om met elkaar in gesprek te gaan zodat bepaalde zaken opnieuw bekeken of bijgesteld kunnen worden. Ons doel is u en uw klacht serieus te nemen. Uw klacht kan bijdragen aan verbetering van de hulp en zorg.
Wie kan een klacht indienen?
Kinderen en jongeren kunnen een klacht indienen. Ouders/ opvoeders en pleegouders kunnen een klacht indienen. Maar u kunt ook een vertrouwenspersoon vragen namens u een klacht in te dienen.
Wanneer dient u een klacht in?
Als u ontevreden bent of kritiek heeft op zaken binnen Scoor Pleegzorg probeert u samen met uw begeleider pleegzorg het probleem op te lossen. Als u dat niet wilt of het lukt niet er samen uit te komen, dan kunt u ook contact opnemen met onze directeur of gedragswetenschapper. Als u dat niet wilt of het lukt niet samen met hen het probleem op te lossen, dan kunt u een klacht indienen bij de Klachtencommissie van Scoor Pleegzorg.
Hoe ziet de Klachtencommissie er uit?
De Klachtencommissie bestaat uit drie onafhankelijke leden. Dat wil zeggen dat zij niet in dienst zijn van Scoor Pleegzorg. De Klachtencommissie wordt ondersteund door een notulist/secretaris. Deze is wel in dienst van Scoor Pleegzorg. De leden van de Klachtencommissie zullen uw klacht zorgvuldig behandelen. Zij hebben een plicht tot geheimhouding.
Hoe werkt de Klachtencommissie?
Kinderombudsman
Mocht u niet tevreden zijn omdat u van mening bent dat het belang van uw (pleeg)kind geschaad wordt, dan kunt u contact opnemen met de Kinderombudsman via:
Vertrouwenspersoon
U kunt zich bij het indienen van een klacht laten ondersteunen door een vertrouwenspersoon. Dit kan iemand zijn uit uw eigen omgeving, maar u kunt ook ondersteund worden door een onafhankelijke vertrouwenspersoon via Jeugdstem. Jeugdstem is bereikbaar via:
Klik op onderstaande link om voorbeeld klachtenformulier te openen.